Sandersvigforeningen

Mødedato:

Husstande repræsenteret:

04. juli 2004.

37 (43 stemmeberettiget inkl. bestyrelsen)

Tilstede fra bestyrelsen:

Vincent Jordy, Henning Rewitz, Egon Møller, Hans-Erik Hjort Petersen, Annette P. Andersen, Peter Holbech.

Ikke tilstede:

Carsten Bartholdy

Sted:

Den Gamle Grænsekro, Christiansfeld.

Referent:

Annette P. Andersen

Dagsorden:

1

Valg af ordstyrer

2

Formandens beretning

3

Regnskab for perioden 01.05.2003 – 30.04.2004

4

Indkomne forslag

- Bestyrelsens forslag til ”Henstilling om orden ud for stranden ved Sandersvig”

5

6

Fastsættelse af kontingent for 2005 – bestyrelsen foreslår 500,-kr.

7

Valg iht. §10.

8

Eventuelt.

Ad 1. Valg af ordstyrer:

Helge Petz blev valgt som ordstyrer.

Det blev konstateret, at indkaldelsen var fremsendt i henhold til vedtægterne.

Ad 2. Formandens beretning:

Bestyrelsen har afholdt 5 møder i årets løb. Året er forløbet uden større problemer. Vandforsyning, vejforhold, spildevand, vedtægter, Hybenroser, affald og bål på stranden er de emner der er blevet diskuteret.

Kort resume´:

Vandforsyning:

Vandværkets drift er forløbet upåklageligt med god vandkvalitet.

Reservoirtanken er blevet membranisoleret, hvilket har været et større projekt.

Der skal gøres opmærksom på at ledningsnettet til og med stop-hanen tilhører foreningen og der må ikke gøres indgreb i dette af andre end det af foreningen udpegede Vvs-firma, som er Willy Marek.

Vejene:

Vejvedligeholdelsen gennemføres af Fjelstrup Maskinstation på tilfredsstillende niveau.

Spildevand:

Foreningen vil medvirke til at løse opgaven omkring spildevand, når dette bliver aktuelt.

Vedtægter:

Der er udarbejdet forslag til nye vedtægter – se i øvrigt pkt. 5.

Hybenroser:

Roserne vil blive klippet 2-3 gange pr. år og håber derved at kunne undertrykke deres udbredelse.

Affald:

Der henstilles til at udvise hensyn og lade være med at kaste haveaffald. Det er specielt galt i skovområdet nord for Espagervej/Hulvej. Ligeledes er pladsen ved toiletvognen ikke en affaldsplads – så brug de opstillede affaldskontaminere!.

Endelig henledes til at hunde holdes i snor, og at deres efterladenskaber fjernes.

Bål på stranden:

Det er ifølge Christiansfeld Kommunes regulativ for afbrænding ikke tilladt at afbrænde bål på stranden. I det omfang det alligevel sker og er til gene, må de berørte beboere henstille til bålbrænderne om at lade være, og om nødvendigt anmelde til politi.

Øvrige forhold:

Der er oprettet en hjemmeside: www.Sandersvigforeningen.dk.

Her vil findes informationer om foreningen samt referat fra generalforsamlingen.

Skt. Hans aften forløb godt, med god tale fra Borgmesteren i Christiansfeld, og vi var heldige med ophold imellem bygerne.

”Gode råd”  - som er tip til god adfærd - er udsendt igen i år og der henstilles til at disse følges. Husk også at vi dem til evt. lejere!

Ad. 3. Regnskab for perioden 01.05.2003 – 30.04.2004.

Vincent Jordy gennemgik regnskabet. Regnskabet er godkendt af revisorerne. Resultatet er et underskud på ca. 17.000 kr. Det vurderes at dette ikke er et større problem, idet formuen ikke ønskes forhøjet. Vi har en egenkapital på ca. 340.000 kr., hvor der vurderes at denne godt kan nedbringes lidt uden større problem.

I budgettet for 2005/2006 er beregnet et lille underskud.

Vi har et vandspild som skyldes problemer med stophanen ved skylletanken. Vandprisen vil blive hævet fra 3 kr./m3 til 3,50 kr./m3.

Vedligeholdelsen af vej er forholdsvis stor, hvilket skyldes af arbejdet med ændring af de nordlige høfder er gået ind under dette.

Prisen på nedfældning af Hybenroser er endnu ikke helt afklaret. Vi forventer 5000 – 10.000 kr./år.

Ad. 4. Indkomne forslag

-         Bestyrelsens forslag til ”Henstilling om orden ud for stranden ved Sandersvig”:

Alle punkter blev gennemgået med uddybende forklaring. Lars Krogh har samme forslag, men med skærpelse, således at der i stedet for bør står skal. Begge forslag blev diskuteret indgående, hvorefter forslagene kom til afstemning og bestyrelsens forslag blev vedtaget. Dette er vedlagt som bilag til dette referat.

Ligeledes gives reglerne til Sandersvig Campingplads, således at også beboere her kan tage højde for den ønskede adfærd vedr. både.

Ad. 5. Forslag fra bestyrelsen til ændrede vedtægter for foreningen. Forslag med kommentarer vedlagt.

Forslaget til de ændrede vedtægter blev gennemgået og diskuteret, og en væsentlig ændring blev tilføjet, nemlig i pkt. 9:

”Generalforsamlingen er åben for medlemmerne og deres husstande.

Alle bestemmelser på en generalforsamling træffes ved simpelt stemmeflertal, uanset de fremmødtes antal. Hvert medlem har en stemme. Der kan stemmes med fuldmagt ved personligt fremmøde. Hver person kan kun repræsentere et medlem.”

Endelig blev der diskuteret hvor vidt vedtægterne skulle tage højde for kloakering og om foreningen burde være et AMBA-selskab.

Konklusionen blev at vedtægterne med førstnævnte ændring blev vedtaget. I forbindelse med kloakering vil vi vurdere om det er hensigtsmæssigt af ændre selskabsform.

Se i øvrigt vedtægterne vedlagt som bilag.

Ad.6: Fastsættelse af kontingent for 2005 – bestyrelsen foreslår 500,-kr.

Forslaget om uændret kontingent blev vedtaget.

Ad. 7 Valg iht. §10.

Vincent Jordy, Sandersvig Strandvej 32, blev genvalgt, og forbliver Formand.

Egon Møller, Bekkasinvej 9,  blev genvalgt.

Annette P. Andersen, Sandersvigvej 1,  blev genvalgt, sekretær.

Svend-Åge Jepsen, Svanevej 24 blev valgt i stedet for Henning Rewitz, som har ønsket at forlade bestyrelsen.

Lissen Thomsen, Sandersvig Strandvej 7, blev genvalgt som suppleant.

Revisor: Henning Lousen, Svanevej 3, genvalgt.

Revisor: Helge Petz, Havblik 27, genvalgt.

Revisorsuppleant: Axel Lindberg, Sandersvig Strandvej 44, genvalgt.

Ad. 8 Eventuelt.

1.      Der ønskes på nuværende tidspunkt ikke at vi skal undersøge hvad et evt. AMBA-selskab vil indebære.

2.      Sandersvigsangen ønskes sunget på generalforsamlingen og skal derfor udsendes sammen med indkaldelsen.

3.      Forslag om at ejeren af Sandersvig Camping inviteres med til generalforsamlingen blev foreslået.

4.      Pileurt vokser, hvor der har været henkastet affald – så kast ikke affald udenfor affaldsbeholderne.

5.      De sydlige høfder er lovlige.

6.      Høfderne lige syd for Hulvejen er tilsyneladende ændret (forlænget og forhøjet). Hvis nogen kender til dette, bedes de rette henvendelse til bestyrelsen???

Afslutning:

Vincent Jordy takkede Henning Rewitz for godt bestyrelsesarbejde, samt takkede dirigenten for indsatsen. Endelig takkede Vincent for godt fremmøde og godt engagement blandt de fremmødte.

Generalforsamling 2005: 3. juli.                  Sted: Den Gamle Grænsekro.

Dirigent Helge Petz