Mødereferat:

02. Juli 2006.

38 husstande repræsenteret

Tilstede fra bestyrelsen:

Vincent Jordy, Finn Frederichsen, Egon Møller, Hans-Erik Hjort Petersen, Carsten Bartholdy, Annette P. Andersen,

Ikke tilstede:

Peter Holbech.

Sted:

Den Gamle Grænsekro, Christiansfeld.

Referent:

Annette P. Andersen

Dagsorden:

1

Valg af ordstyrer

2

Formandens beretning

3

Regnskab for perioden 01.05.2005 – 30.04.2006

4

Indkomne forslag:

På grundlag af sidste års generalforsamlingsbeslutning om at overgå fra solidarisk hæftelse til begrænset hæftelse (A.M.B.A), foreslår bestyrelsen at dette gennemføres. Særlig vedrørende §6 har der også på generalforsamlingen været diskussion. ”§6 Medlemmerne hæfter solidarisk for selskabets gældsforpligtigelser og denne bestemmelse kan ikke ændres på en generalforsamling.” Betyder denne formulering at foreningen ikke kan overgå til AMBA? Bestyrelsen har bedt advokatfirmaet KromannReumert om at vurdere dette, og deres konklusion er, at generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed og derfor kan ændre paragraffen.

5

Fastsættelse af kontingent gældende fra 1. januar 2007. Bestyrelsen foreslår uændret kr. 600,-kr.

6

Valg iht. §8.

På valg er:

Vincent Jordy, Sandersvig Strandvej 32 (modtager genvalg)

Annette Popp Andersen, Sandersvigvej 1 (modtager genvalg)

Egon Møller, Bekkasinvej 9 (modtager genvalg)

Finn Frederichsen, Havblik 3 (modtager genvalg)

1 bestyrelsessuppleant for 1 år (Lissen Thomsen, Sandersvig strandvej 7 har solgt sit sommerhus og kan ikke genvælges)

2 revisorer for 1 år (Helge Petz, Havblik 27, Else Schultz, Sandersvig Strandvej 8)

1 revisorsuppleant for 1 år (Lisbet Bang, Mølkevejen 18)

7

Eventuelt

Ad 1. Valg af ordstyrer:

Helge Petz blev valgt som ordstyrer.

Det blev konstateret, at indkaldelsen var fremsendt i henhold til vedtægterne.

Generalforsamlingen blev indledt med sangen ”Sandersvigs pris”.

Ad 2. Formandens beretning:

Bestyrelsen har afholdt 5 møder i årets løb vedr. drift og øvrige interesser. Den væsentligste opgave i året har været udarbejdelse af nye vedtægter med henblik på at omdanne foreningen til et andelsselskab med begrænset hæftelse i stedet for solidarisk hæftelse.

Kort resume´:

Vandforsyning og drift af vandværket

Vandværkets drift er forløbet uden større problemer, der har dog været problemer med styringen af motorventilerne, som nogle gange har giver forsyningssvigt. Problemet er nu løst.

Kortlægning af ledningsnet

Medhenblik på den kommende kloakering og anden nedlægning af kabler, er det nødvendig at gennemføre en kortlægning af vandværkets ledningsnet. Dette arbejde er netop afsluttet og tegningerne var ophængt på generalforsamlingen.

Stikledninger, hovedledninger og stophaner.

Det skal også i år præciseres at ledningsnettet til og med stophanen tilhører foreningen, og der må ikke gøres indgreb i dette af andre end det af foreningen udpegede VVS firma, som er Villy Marek, til hvem der skal rettes henvendelse, hvis der opstår problemer med vandforsyningen eller, hvis der skal foretages ændringer som følge af tilbygning eller lign.

Vejene

Vejvedligeholdelsen bliver gennemført af Fjelstrup Maskinstation på et, efter bestyrelsens opfattelse, tilfredsstillende niveau. Vi har i år forsøgt at stabilisere med knust asfalt og vil nu følge resultatet heraf på udvalgte strækninger.

Roser på strandingen

Vi fortsætter med fældningen af roserne. Fældningen foretages fortsat to gange årligt

Affald

Bestyrelsen skal også i år henstille til medlemmerne om at udvise hensyn og lade være med at kaste haveaffald i skove, men i stedet bringe det til Genbrugspladsen i Christiansfeld. Benyt også kontainerne til glas o.lign. ved toiletvognen.

Bål på stranden

Der har ikke været klager over bål på stranden ligesom problemer med at smide brændbart affald ved Sankt Hans bålstedet er undgået i år. Det er vi glade for.

Bådregulativ.

Bådregulativet, som har til formål at undgå pæle og deraf følgende problemer samt brug af plastikdunke som bøjer, synes at virke og er i stigende grad respekteret.

Det er bestyrelsens opfattelse at flere og flere følger opfordringen, og vi opfordrer de sidste til at gøre det samme. Henstilling om orden ud for stranden ved Sandersvig kan ses på foreningens hjemmeside www.Sandersvigforeningen.dk

Øvrige forhold

Skt. Hans forløb godt og festligt med stor tilslutning og smukt vejr.

Generalforsamlingens kommentarer/spørgsmål til beretningen vedrørende

-         Sct. Hans: Der fremkom ønske om at Sct. Hans bålet først blev tændt senere på aftenen samt at der savnes en taler. Der blev også fremsat forslag om at en taler kunne erstattes af aktivitet for børn.

-         Bekæmpelse af Hybenroser: Gift skal bruges til bekæmpelse af Bjørnekl iht. Skov- og Naturstyrelsens anbefaling og kun dette.

Ad. 3. Regnskab for perioden 01.05.2005 – 30.04.2006.

Regnskabet blev fremlagt af Carsten Bartholdy. Budget 06/07 tilføjes oversigten til næste år.

Ingen kommentarer til regnskabet.

Ad. 4. Indkomne forslag.

Ændringspunkterne til vedtægterne blev gennemgået af Vincent Jordy. Den væsentligste ændring er fra solidarisk hæftelse til begrænset hæftelse (A.M.B.A). Bestyrelsen anbefaler at de nye vedtægter godkendes såfremt det ikke får skattemæssige konsekvenser. Selv hvis konsekvensen er lille, vil forslaget om de nye vedtægter frafalde og gældende vedtægter forblive, og vil blive drøftet igen på næste års generalforsamling.

Afstemning om de nye vedtægter med ovenstående forbehold:

38 husstande repræsenteret: 36 stemte for de nye vedtægter, 1 stemte imod og 1 stemte blank.

Ad.5: Fastsættelse af kontingent fra 1. Januer 2007.

Forslaget om uændret kontingent (600,- kr.) blev vedtaget.

Ad. 6 Valg iht. §8.

Vincent Jordy, Sandersvig Strandvej 32, blev genvalgt.

Egon Møller, Bekkasinvej 9, blev genvalgt.

Annette P. Andersen, Sandersvigvej 1, blev genvalgt.

Finn Frederichsen, Havblik 3, blev genvalgt

Flemming Østergård, Sandersvig Strandvej 34, blev valgt som suppleant.

Revisor: Else Schultz, Sandersvig Strandvej 7, genvalgt.

Revisor: Helge Petz, Havblik 27, genvalgt.

Revisorsuppleant: Anetha Nielsen, Sandersvig Strandvej 22.

Ad. 7 Eventuelt.

1.      Hane ved stikledning (på egen side), må husejeren selv sørge reparation af.

2.      Veje: Når vejene skrabes foreslås hældningen ud imod siderne (højest på midten) i stedet for i kanterne, således at vand nemmere kan løbe væk.

3.      Badevandskvalitet: Der er rygte om at vandkvaliteten ved Anslet Hage skulle være dårlig. Steins Laboratorium foretager målinger og det er bestyrelsens opfattelse at disse måleresultater er i orden ved Sandersvig.

4.      Kloak tømning: Der har tilsyneladende været problemer med at der efterlades rester i forbindelse med tømning af disse. Bestyrelsen retter henvendelse vedrørende dette, da dette skal fungere.

5.      Lavt vandtryk på Tranevej: Der har været problemer i foråret, men dette bør være udbedret. Der opfordres til at tage kontakt til Willy Marek.

6.      Store spor efter regnskyld. Tag venligst kontakt til bestyrelsen som vil sørge for udbedring af veje.

7.      Dato for næste års generalforsamling: 1. Juli 2007.

Afslutning:

Vincent Jordy takkede dirigenten for indsatsen. Endelig takkede Vincent for godt fremmøde og godt engagement blandt de fremmødte.

Dato:______________

Dirigent (Helge Petz):_____________________

Efter generalforsamlingen:

1.      Det kan oplyses, at SKAT efterfølgende har meddelt, at den påtænkte ændring ikke får skattemæssige konsekvenser, hvorefter de ændrede vedtægter er trådt i kraft med virkning fra 2. juli 2006.

2.      Der blev ytret ønske om at nedsætte et Sct. Hans udvalg, hvis opgave er at finde egnet taler samt lave en Heks til bålet. Hvis nogen skulle have lyst til at deltage i et sådant udvalg kan henvendelse ske til bestyrelsen, som vil være behjælpelig med at arrangere første møde. Alternativt kan forslag til båltaler sendes til bestyrelsen.