21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

VEDTÆGTER FOR SANDERSVIGFORENINGEN A.M.B.A.

Formål

§ 1.  Foreningens formål er at varetage medlemmernes fælles interesser overfor myndigheder, forsyningsselskaber og andre, samt at sørge for anlæg, friarealer, veje og vandforsyning for derigennem at skabe gode og ordnede forhold i Sandersvig.

Individuelle sager mellem lejer og udlejer er udenfor foreningens virke.

Som medlemmer optages husejere og vandforbrugere i sommerhusområdet Sandersvig. Ejere, hvis hus (eller ejendom uden hus) er tilsluttet vandforsyningen er forpligtet til at være medlem af foreningen.

Foreningen er et andelsselskab med begrænset hæftelse (A.M.B.A).

§ 2.  Selskabet driver og vedligeholder vandforsyningen efter det gældende regulativ pt. ”Regulativ for de private vandværker i Christiansfeld kommune. Sandersvig Foreningen” vedtaget i bestyrelsen 14.7.2002

Kontingent mv.

§ 3.  Til dækning af selskabets aktiviteter opkræves et fast bidrag, som fastsættes på den ordinære generalforsamling for et år ad gangen.

Betales det faste bidrag, vandforbruget eller andre skyldige beløb ikke, er bestyrelsen berettiget til at afbryde tilførslen til ejendommen. Udgifterne til en eventuel genåbning af tilførslen betales af andelshaveren.

I retssager mod medlemmer vedtages Haderslev Civilret som værneting.

§ 4.  Såfremt et medlem sælger eller på anden måde afstår sin ejendom, er denne pligtig til at sørge for, at efterfølgeren overtager sælgers rettigheder og forpligtelser over for selskabet. Sker dette ikke, er sælger stadig medlem af selskabet og hæfter således stadig med indskud (kontingent) sammen med de øvrige medlemmer.

§ 5.  Indenfor selskabets naturlige forsyningsområde kan nye medlemmer optages mod at betale vandværksbidrag og anlægsbidrag, der fastsættes af den ordinære generalforsamling.

§ 6.  Medlemmerne hæfter alene med deres indskud (kontigent) for selskabets gældsforpligtelser og øvrige krav, som må blive rejst mod selskabet.

§ 7.  Foreningen tegnes af formanden og kassereren eller af tre bestyrelsesmedlemmer. Ved optagelse af lån tegnes foreningen af hele bestyrelsen.

Bestyrelsen

§ 8.  Bestyrelsen består af 7 medlemmer, der vælges på den ordinære generalforsamling for 2 år ad gangen. I lige år afgår 4 medlemmer og i ulige år 3 medlemmer.

Endvidere vælges hvert år for et år ad gangen 1 bestyrelsessuppleant, 2 revisorer og 1 revisorsuppleant.

Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer og sekretær. Posten som sekretær kan tillades varetaget af næstformanden eller kassereren.

På alle bestyrelsesmøder føres referat, hvoraf alle beslutninger skal fremgå.

§ 9.  Generalforsamlingen er selskabets højeste myndighed.

Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år i juli måned, og der indkaldes til denne med mindst 1 måneds varsel. Indkaldelsen sker skriftligt til hvert enkelt medlem.

Dagsordenen skal mindst indeholde følgende punkter:

1.     Valg af ordstyrer.

2.     Formandens beretning.

3.     Regnskabet og budget.

4.     Indkomne forslag.

5.     Fastsættelse af næste års kontingent.

6.     Valg i henhold til § 8.

7.     Eventuelt.

Forslag, som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes skriftligt til formanden senest 14 dage før generalforsamlingen. Forslag til generalforsamlingen offentliggøres senest en uge før generalforsamlingen på en måde, som oplyses i indkaldelsen til generalforsamlingen.

Forslag om vedtægtsændringer, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal dog indsendes til formanden senest den 1. maj.

Forslag om vedtægtsændringer skal optages på dagsordenen som et særskilt punkt, og forslaget skal i sin fulde ordlyd vedlægges indkaldelsen til generalforsamlingen.

Generalforsamlingen er åben for medlemmerne og deres husstande.

Alle bestemmelser på en generalforsamling træffes ved simpelt stemmeflertal, uanset de fremmødtes antal. Hvert medlem har en stemme. Der kan stemmes med underskreven fuldmagt ved personligt fremmøde. Hver person kan kun repræsentere et medlem.

Forslag om vedtægtsændringer kan dog kun vedtages, såfremt 2/3 af de fremmødte stemmer herfor

Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når et flertal i bestyrelsen finder anledning dertil, eller når mindst 25 medlemmer, skriftligt overfor formanden fremsætter begæring derom indeholdende forslag, som ønskes behandlet.

Ekstraordinære generalforsamlinger indkaldes med mindst 14 dages varsel ved brev til hvert enkelt medlem.

På generalforsamlinger føres referat, hvoraf alle beslutninger skal fremgå. Referatet offentliggøres til medlemmerne.

Foreningens ophør

§ 10. Selskabet kan kun opløses på en generalforsamling, hvor mindst halvdelen af medlemmerne er til stede, og hvor mindst 2/3 af de fremmødte stemmer herfor.

Såfremt generalforsamlingen ikke er beslutningsdygtig, kan selskabet opløses på en efterfølgende generalforsamling, såfremt 2/3 af de fremmødte stemmer herfor.

Såfremt selskabets opløsning vedtages, skal generalforsamlingen træffe beslutning om en eventuel formues anvendelse.

Således vedtaget på generalforsamlingen, den 2. juli 2006.

p.b.v.   Vincent Jordy

Se vedtægterne fra 2004