Sandersvigforeningen

Vand

Diverse

Vand og vandværk
Sandersvigforeningen har som en af sine opgaver at sørge for vand til andelshaverne. Vandet kommer fra Fjelstrup Vandværk og føres via det gamle vandværk (se billedet) ud til husene.

Ledningsnettet til og med vandmåler og stophane tilhører foreningen, og der må ikke gøres indgreb i dette af andre end det af foreningen udpegede VVS-firma, Villy Marek.

Hvis der er problemer med vandforsyningen eller hvis der skal foretages ændringer som følge af tilbygning eller lignende skal der rettes henvendelse til Villy Marek, telefon 2395 2272. Telefonen har døgnvagt.

Vandforsyningen er åben hele året.

Det påhviler hver enkelt husejer at vedligeholde vandmålerbrønden, dvs. at sørge for, at måleren til stadighed er let tilgængelig, let udskiftelig og bekvem at aflæse (Vandværksregulativet §8.1).
Det betyder, at vandmålerbrønden skal holdes ren, at vandmålerbrønden ikke må tildækkes, at terræn ikke må ændres omkring vandmålerbrønden.

Det påhviler hver enkelt husejer at føre tilsyn med egne rørinstallationer. Hvor rørene ikke er frostsikrede skal der lukkes for vandet i perioder med frost.

Se vejledning i brug af ny vandhane her.

Vandkvalitet
Læs om vandkvaliteten på Fjelstrup Vandværks hjemmeside.

Takstblade
Læs om Sandersvigforeningens takster for vand.

Takstblad for 2024: Januar-april
Takstblad for 2024: Maj-december

Tidligere takstblade:
Takstblad for 2023: Januar-april
Takstblad for 2023: Maj-december

Takstblad for 2022: Januar-april
Takstblad for 2022: Maj-december

Taktsblad for 2012

Takstblad for 2013

Takstblad for 2014: Januar-april
Takstblad for 2014: Maj-december
Takstblad for 2017: Januar-april
Takstblad for 2017: Maj-december
Takstblad for 2019: Januar-april
Takstblad for 2019: Maj-december
Takstblad for 2020: Januar-april
Takstblad for 2020: Maj-december

Vandværket
11. oktober 2003
PH
Se foto i fuld størrelse

Vejledning i vinterlukning

Vandværksregulativ (pdf)
Kommunalbestyrelsen i Haderslev Kommune har d. 31.10.2022 vedtaget fælles regulativ for private vandforsyninger.

Opdateret d. 20.11.2023